تغییر رمز اینستاگرام

4 روش تغییر رمز اینستاگرام

امنیت اطلاعات شخصی و حساب‌های کاربری در دنیای دیجیتال امری حیاتی است و اینستاگرام به عنوان یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی، نیاز به توجه ویژه به امنیت حساب کاربری دارد. یکی از روش‌هایی که می‌تواند امنیت اکانت شما را چند برابر کند تغییر رمز اینستاگرام به صورت دوره‌ای است.

با اموزش عوض كردن رمز اينستا از طریق روش‌های مختلف می‌توانید از حریم خصوصی خود محافظت کرده و جلوی دسترسی غیرمجاز به حساب خودتان را بگیرید. در این مقاله همراه ما باشید تا با روش‌های مختلف تغییر رمز اینستاگرام بدون داشتن رمز قبلی و از طریق وب‌سایت یا اپلیکیشن آشنا شویم.

4 روش برای تغییر رمز اینستاگرام

برای تغییر گذرواژه اینستا با توجه به اینکه وارد اکانت خود شده باشید یا نه، روش‌های مختلفی وجود دارد. 4 روش مختلف برای تغییر رمز اینستاگرام وجود دارد فارغ از اینکه شما رمز قبلی خود را می دانید یا خیر ؛ این روش ها عبارتند از :

  1.  تغییر رمز از طریق خود اپلیکیشن اینستا
  2. تغییر رمز اینستا از طریق گوگل و وب سایت
  3. تغییر رمز اینستا بدون داشتن رمز قبلی با ایمیل و شماره تماس
  4. تغییر رمز اینستا از طریق فیسبوک

در ادامه 4 روش مختلف، از تغییر رمز اینستاگرام بدون داشتن رمز قبلی گرفته تا تغییر رمز با وب‌سایت و اپلیکیشن را به شما آموزش خواهیم داد.

1.آموزش تغییر رمز اینستا از طریق اپلیکیشن (اندروید و آیفون)

ساده‌ترین و سریع‌ترین راه عوض کردن رمز اینستا، استفاده از گوشی موبایل است. این مسیر هم برای گوشی‌های اندرویدی و هم آیفون و آیپد مشترک بوده و با دنبال کردن مراحل زیر می‌توانید به راحتی رمز عبور اکانت خودتان را تغییر دهید.

  • ابتدا اپلیکیشن اینستاگرام را اجرا کنید و وارد بخش پروفایل شوید.
  • روی آیکون سه خط افقی در گوشه سمت راست بالای صفحه پروفایل ضربه بزنید و از منوی باز شده، گزینه «Settings and privacy» را انتخاب کنید. (ممکن است با زدن روی آیکون سه خطی منویی برای شما باز نشود، در این صورت این مرحله را نادیده بگیرید.)

تغییر رمز اینستاگرام با گوشی

  • در صفحه جدیدی که باز می‌شود، روی گزینه «Accounts Center» بزنید تا به تنظیمات کامل اکانت خودتان دسترسی پیدا کنید.
  • حالا باید گزینه «Password and security» را انتخاب کنید.
  • در مرحله بعدی لازم است روی گزینه «Change Password» بزنید و سپس اکانت موردنظرتان را انتخاب کنید.

تغییر رمز اینستاگرام با اپلیکیشن

در مرحله آخر به صفحه‌ای می‌رسید که 3 فیلد خالی در آن دیده می‌شود. در اولین بخش باید رمز عبور فعلی را به شکل صحیح وارد کنید؛ در غیر این صورت امکان تغییر رمز اینستاگرام را نخواهید داشت. 2 فیلد بعدی مربوط به رمز عبور جدید است که باید آن را به صورت یکسان در هر 2 فیلد وارد کرده و روی دکمه آبی رنگ «Change password» بزنید تا رمز شما عوض شود.
یک گزینه در پایین فیلدهای رمز عبور دیده می‌شود که اگر آن را تیک بزنید، هر دستگاهی که با آن وارد اکانت خود شده‌اید با تغییر رمز از اکانت خارج می‌شود.

2.تغییر رمز اینستاگرام از طریق گوگل و وب‌سایت

برای تغییر گذرواژه اینستا می‌توانید از طریق وب‌سایت رسمی اینستاگرام نیز اقدام کنید. برای این کار کافی‌ست آدرس اینترنتی www.instagram.com را در گوگل تایپ کرده و وارد سایت اینستاگرام شوید. بعد از وارد کردن نام کاربری و رمز عبور، به اکانت خود روی مرورگر دسترسی خواهید داشت که این مرورگر می‌تواند روی رایانه یا حتی گوشی موبایل شما باشد.

اموزش عوض كردن رمز اينستا در این روش به صورت زیر است:

  • از بخش پایین و سمت چپ پروفایل خودتان روی «More» کلیک کرده و گزینه «Settings» را انتخاب کنید.

تغییر رمز اینستاگرام از طریق سایت

  • در صفحه جدید، روی بخش «Accounts Center» کلیک کنید تا به مدیریت حساب‌هایتان در اینستاگرام دسترسی داشته باشید.

تغییر پسورد اینستاگرام از طریق وب سایت

  • در بخش بعدی گزینه «Password and security» را انتخاب کرده و سپس روی «Change Password» کلیک کنید؛ سپس اکانت موردنظرتان را انتخاب کنید.

تغییر پسورد اینستا با کامپیوتر

  • در مرحله آخر تغییر رمز اینستاگرام از طریق گوگل، مانند روش اپلیکیشن به صفحه‌ای می‌رسید که 3 فیلد خالی در آن دیده می‌شود که باید رمز فعلی را در فیلد اول و رمز جدید را دو بار در فیلدهای دوم و سوم وارد کنید. سپس روی دکمه آبی رنگ «Change password» بزنید.

پسور

پیشنهاد مطالعه : آموزش دیلیت اکانت اینستاگرام

3.تغییر رمز اینستاگرام بدون داشتن رمز قبلی با ایمیل و شماره تماس

در 2 روش قبلی دیدیم که برای تغییر گذرواژه اینستا، لازم است رمز عبور فعلی را وارد کنید تا بتوانید رمز جدید برای پیج خود تنظیم کنید. اما اگر به هر دلیلی رمز فعلی اکانت را فراموش کرده باشید چه می‌توان کرد؟!

در این روش آموزش تغییر رمز اینستا، اگر رمز فعلی اکانت را یادتان نیست به شما می‌گوییم که چطور پسورد اینستاگرام را عوض کنید. مراحل این روش همچون روش‌های قبلی است. یعنی باید از طریق «Settings and privacy» وارد بخش «Accounts Center» شده و گزینه «Password and security» را انتخاب کرده و سپس روی «Change Password» کلیک کنید.

بعد از انتخاب اکانت موردنظر و ظاهر شدن 3 فیلد برای تغییر رمز عبور، یک گزینه در پایین فیلدها دیده می‌شود: Forgot your password?

تغییر رمز اینستاگرام بدون داشتن رمز قبلی

با زدن روی این گزینه یک لینک برای تغییر رمز اکانت برای شما ارسال می‌شود. با توجه به اینکه چه اطلاعاتی (ایمیل یا شماره تماس) را در اکانت خود وارد کرده باشید، می‌توانید تعیین کنید این لینک به ایمیل یا شماره تماس شما ارسال شود. به صورت معمول لینک به ایمیل شما ارسال می‌شود؛ مگر اینکه برای ثبت‌نام صرفا از شماره تماس استفاده کرده باشید.

با وارد شدن به لینک عوض کردن رمز اینستا، امکان تغییر رمز اینستاگرام بدون داشتن رمز قبلی برای شما فراهم خواهد شد و بدون وارد کردن رمز فعلی، پسوردتان را تغییر می‌دهید.

پیشنهاد مطالعه : برگرداندن پست حذف شده اینستاگرام

4.اموزش عوض كردن رمز اينستا از طریق فیسبوک

در بخش آخر از آموزش تغییر رمز اینستا، به روش دیگری می‌پردازیم که از طریق آن می‌توانید به راحتی و بدون داشتن رمز عبور فعلی خودتان، پسورد اکانت اینستاگرام را تغییر دهید؛ اما پیش‌نیاز این روش این است که یک اکانت فیسبوک داشته و پیج اینستاگرام خودتان را به آن متصل کرده باشید.

تغییر رمز اینستاگرام با کمک فیسبوک

در این روش کافی‌ست در زمان ورود به اکانت خود، روی «Forgot password?» بزنید و سپس روی گزینه «Log in with Facebook» کلیک کنید. با این کار نیازی به وارد کردن نام کاربری و رمز عبور اینستاگرام نیست و به صورت اتوماتیک وارد اکانت خود می‌شوید.

جمع‌بندی : تغییر رمز اینستاگرام

عوض کردن رمز اینستا به صورت دوره‌ای یکی از اقدامات مهم برای حفظ امنیت حساب کاربری شماست. در این مقاله با روش‌های مختلف این کار، از جمله تغییر رمز اینستاگرام بدون داشتن رمز قبلی و تغییر رمز با وب‌سایت و… را به شما آموزش دادیم که می‌توانید بر اساس شرایط خود یکی از این روش‌ها را انتخاب کنید. به یاد داشته باشید که رمز عبور قوی و ترکیبی از حروف بزرگ و کوچک به همراه اعداد و نمادها را انتخاب کنید تا امنیت حساب کاربری شما افزایش یابد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا