آموزش بازگردانی پیج اینستاگرام هک شده

بازگردانی پیج اینستاگرام غیرفعال یا هک شده با سریع‌ترین روش

اگر شما هم با مشکل پیج اینستاگرام هک شده یا غیرفعال شده مواجه شده‌اید نگران نباشید؛ روش‌های مختلفی برای بازگردانی پیج اینستاگرام وجود دارد. اینستاگرام ممکن است به دلایل مختلفی اکانت شما را غیرفعال کند یا هکرها به آن دسترسی پیدا کنند، اما خوشبختانه با استفاده از مراحل و ابزارهای مناسب، می‌توانید به سادگی پیج خود را بازیابی کنید. در این مقاله به بررسی نحوه بازگرداندن پیج اینستاگرام و آموزش روش‌های مختلف برای بازگرداندن اکانت اینستاگرام مسدود شده یا هک شده می‌پردازیم.

برای کاربرانی که به دنبال راهی سریع و موثر هستند، سایت بازگرداندن پیج اینستاگرام یک گزینه کاربردی است؛ اما روش‌های دیگری هم برای بازیابی پیج اینستا وجود دارد که در این بخش با آموزش بازگردانی پیج اینستاگرام، آ‌ن‌ها را مرحله به مرحله توضیح می‌دهیم تا بتوانید به راحتی و با اطمینان کامل پیج خود را بازیابی کنید.

چرا پیج اینستاگرام مسدود می‌شود؟

دلایل زیادی می‌تواند باعث غیرفعال شدن پیج اینستاگرام یا Disable شدن آن شود و جالب اینجاست که قبل از مسدود شدن هیچ اخطاری از طرف اینستاگرام به کاربر داده نمی‌شود. اما برای بازگردانی پیج اینستاگرام، قدم اول شناخت دلیل مسدودیت است.

زمانی متوجه می‌شوید پیج شما غیرفعال شده که می‌خواهید وارد آن شوید و با پیغام Your account has been disabled یا چیزی مشابه این عبارت مواجه می‌شوید. این خطا را نباید با خطای وارد کردن اشتباه نام کاربری یا رمز عبور اشتباه بگیرید.

هرچند که اینستاگرام دلایل مشخصی برای مسدود کردن اکانت اعلام نمی‌کند، اما عواملی همچون نقض قوانین کپی رایت، انتشار محتوای نامناسب، استفاده از برنامه‌های شخص ثالث و ربات‌های غیرمجاز یا دریافت تعداد زیادی ریپورت از سمت کاربران می‌تواند دلایل احتمالی غیرفعال شدن پیج شما باشند.

در ضمن اگر به تازگی پیج خودتان را در اینستاگرام ساخته باشید، باید تمام اقدامات خودتان، از لایک و کامنت گرفته تا تغییر در تنظیمات را محتاطانه‌تر انجام دهید؛ زیرا اینستاگرام روی پیج‌های تازه تاسیس حساس‌تر است و گاهی ممکن است اگر با یک ایمیل تازه‌ساخته‌شده پیج بسازید، بلافاصله شما را مسدود کند.

روش‌های بازگردانی پیج اینستاگرام

نحوه بازگرداندن پیج اینستاگرام با توجه به اینکه در چه شرایطی باشید، متفاوت خواهد بود. در ادامه روش‌های مختلف بازیابی اکانت اینستا در شرایط مختلف را توضیح می‌دهیم.

بازگرداندن اکانت اینستاگرام که خودتان غیرفعال کردید

اگر خودتان اکانت اینستاگرام خود را به طور موقت غیرفعال کرده‌اید، نگران نباشید؛ چون می‌توانید به سادگی آن را بازیابی کنید. فقط باید مطمئن شوید که حداقل یک روز از زمان غیرفعال‌سازی پیج شما گذشته باشد. معمولا چند ساعت طول می‌کشد تا اینستاگرام فرآیند غیرفعال‌سازی را کامل کند و در این مدت نمی‌توانید اکانت خود را فعال کنید.

بازگرداندن پیج اینستا در این شرایط این گونه است:

  • اپلیکیشن اینستاگرام را باز کنید. اگر آن را حذف کرده‌اید، می‌توانید از گوگل‌پلی یا اپ‌استور، آن را مجددا نصب کنید.
  • نام کاربری، آدرس ایمیل یا شماره تلفن خود را وارد کنید. می‌توانید از هر کدام از این اطلاعات که مرتبط با حساب شماست استفاده کنید.
  • رمز عبور خود را وارد کنید. اگر رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید، باید از روش بازیابی رمز اینستاگرام استفاده کنید.
  • روی دکمه ورود ضربه بزنید.
  • اگر اطلاعات ورود شما صحیح باشد، حساب اینستاگرام شما مجددا فعال خواهد شد. بسته به مدت زمانی که حساب شما غیرفعال بوده، ممکن است لازم باشد شرایط استفاده به‌روزشده را بپذیرید یا شماره تلفن خود را تایید کنید.

توجه داشته باشید که اگر حساب خود را به طور کامل حذف کرده‌اید، امکان بازگردانی پیج اینستاگرام حذف شده وجود ندارد و تنها گزینه‌ی پیش روی شما ایجاد یک حساب جدید است. در ضمن بعد از فعال کردن پیجی که به صورت موقت (Temporarily) غیرفعال کرده بودید، نمی‌توانید تا یک ماه دوباره آن را غیرفعال کنید.

نحوه بازگرداندن پیج اینستاگرام که به اشتباه مسدود شده است

اگر متوجه شدید که پیج شما به طور ناگهانی غیرفعال شده، نگران نباشید؛ هنوز راهکارهایی برای بازگردانی پیج اینستاگرام وجود دارد. اما ابتدا باید مطمئن شوید حساب شما توسط اینستاگرام مسدود شده و هک نشده است. برای این کار وارد اپلیکیشن اینستاگرام شوید و سعی کنید با اطلاعات صحیح وارد شوید. اگر پیامی مبنی بر غیرفعال شدن حساب کاربری‌تان مشاهده کردید، به این معناست که اینستاگرام به دلیل نقض قوانین، حساب شما را مسدود کرده است.

در گذشته در این شرایط باید به سایت بازگرداندن پیج اینستاگرام مراجعه می‌کردید و با پر کردن فرمی که در آن تعبیه شده بود، درخواست بازگردانی پیج اینستاگرام را ثبت می‌کردید. اما در سال‌های اخیر اینستاگرام روش خود را تغییر داده است.

اگر پیج شما از طرف اینستاگرام غیرفعال شده، کافی‌ست مراحل را در خود اپلیکیشن اینستاگرام دنبال کنید. اولین گام این است که روی گزینه «Learn more» کلیک کنید تا فرآیند بازگرداندن اکانت اینستاگرام آغاز شود. اما به یاد داشته باشید که فقط در صورتی اکانت شما بازگردانی می‌شود که به اشتباه مسدود شده باشد؛ در غیر این صورت اگر قوانین را نقض کرده باشید، احتمالا امکان بازیابی وجود نخواهد داشت.

در ادامه اینستاگرام از شما می‌خواهد تایید کنید که اشتباهی رخ داده و هیچ تخلفی از قوانین انجام نداده‌اید. ممکن است در این فرآیند از شما درخواست شود که یک ویدیو سلفی ارسال کنید تا هویتتان تایید شود؛ سپس باید یک ایمیل وارد کنید تا در صورت بازیابی پیج، اینستاگرام از طریق ایمیل به شما اطلاع دهد.

بعد از تکمیل مراحل، این روند معمولا چند روز کاری زمان می‌برد و اینستاگرام در نهایت به شما اعلام خواهد کرد که آیا پیج شما بازیابی شده است یا خیر.

اگر این روش جواب نداد، می‌توانید وارد سایت بازگرداندن پیج اینستاگرام به آدرس www.instagram.com/hacked شوید و بعد از انتخاب گزینه My account was disabled، روی Next بزنید. با این کار روش‌های بازیابی اکانت به شما نمایش داده می‌شود که باید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید و کد تاییدیه ارسالی به شماره موبایل یا ایمیل خودتان را وارد کنید تا پیج اینستاگرام شما برگردد.

آموزش بازگردانی پیج اینستاگرام هک شده

اگر متوجه شدید که به حساب اینستاگرام خود دسترسی ندارید و اطلاعات تماس شما تغییر کرده، احتمالا اکانت شما مورد نفوذ و هک قرار گرفته است. هرچند استفاده از تایید هویت دو مرحله‌ای و رمزهای عبور قوی خطر هک شدن را کاهش می‌دهد، اما در برخی موارد همچنان امکان هک پیج وجود دارد. اگر با چنین وضعیتی مواجه شده‌اید نگران نباشید، راهکارهایی برای بازیابی حساب شما وجود دارد.

برای شروع فرایند بازگردانی پیج اینستا، به صفحه رسمی گزارش حساب‌های هک شده (www.instagram.com/hacked) مراجعه کرده و مراحل زیر را دنبال کنید:

  • در سایت بازگرداندن پیج اینستاگرام، گزینه My account was hacked را انتخاب کنید و روی Next بزنید.
  • اگر قبلا تصاویر یا ویدیوهایی از خودتان در پیج اینستا منتشر کرده‌اید، می‌توانید از طریق ارسال یک ویدیوی سلفی هویت خود را تایید کنید. برای این کار باید گزینه Yes, take a selfie video to confirm my account را انتخاب کنید و سپس روی Next بزنید.
  • در مرحله بعد اینستاگرام برای اطمینان از هویتتان از شما می‌خواهد یکی از رمزهای عبور قبلی‌تان را به شکل صحیح وارد کنید. مطمئن باشید رمز عبوری که وارد می‌کنید صحیح است و سپس روی Next بزنید.
  • اگر رمزی که وارد کرده‌اید درست باشد، در این مرحله باید یک ویدیو سلفی از خود بگیرید تا کارشناسان اینستاگرام هویت شما را احراز کنند و پیج در دسترس خودتان قرار بگیرد.

درصورتی‌که هیچ تصویر یا ویدیویی از شخص خودتان در پیج نداشته باشید، بازگردانی پیج اینستاگرام ممکن است دشوارتر باشد. با این حال همچنان می‌توانید به ایمیل پشتیبانی اینستاگرام (Support@Instagram.com) پیام داده و مشکل خود را توضیح دهید.

به یاد داشته باشید که پیشگیری بهتر از درمان است. استفاده از رمزهای عبور پیچیده، فعال کردن تایید هویت دو مرحله‌ای و مراقبت از امنیت ایمیل متصل به حساب اینستاگرام، بهترین راه‌های جلوگیری از هک شدن هستند و با رعایت این نکات می‌توانید امنیت حساب خود را تا حد زیادی افزایش دهید.

برگرداندن پیج اینستاگرام حذف شده

اگر حساب خود را به طور موقت یا دائمی غیرفعال کرده‌اید، می‌توانید با ورود مجدد به آن دسترسی پیدا کنید. نکته مهم این است که پس از حذف دائمی، تنها 30 روز فرصت دارید تا اکانت خود را بازگردانید. پس از این مدت تمام اطلاعات و محتوای حساب شما از بین خواهد رفت.

برای حساب‌های غیرفعال شده به صورت موقت (Temporarily)، محدودیت زمانی وجود ندارد و هر زمان که بخواهید می‌توانید آن را فعال کنید.

روش‌های جلوگیری از مسدود شدن پیج اینستاگرام

حالا که با روش‌های بازگردانی پیج اینستاگرام شدیم، بهتر است نکاتی را در نظر داشته باشید تا در آینده دوباره دچار مشکل مسدود یا هک شدن اکانت خود نشوید. برای حفظ امنیت پیج اینستاگرام خود، رعایت چند نکته ضروری است.

اول از همه رعایت حقوق مالکیت معنوی و عدم استفاده از محتوای کپی‌رایت شده بدون اجازه، بسیار مهم است. نقض این قوانین می‌تواند منجر به دریافت اخطار، حذف پست‌ها و در نهایت مسدود شدن حساب شما شود. کپی‌رایت به این معناست که نمی‌توانید بدون اجازه از صاحب یا تولیدکننده اثر هنری (موزیک، ویدیو و محتواهای دیگر) آن را منتشر کنید.

استفاده از آی‌پی‌های متغیر از کشورهای مختلف نیز می‌تواند حساب شما را مشکوک جلوه دهد. برای جلوگیری از این مشکل، بهتر است از یک وی پی ان با آی‌پی ثابت یا حداقل از سرورهای یک کشور خاص استفاده کنید.

برای افزایش امنیت حساب و جلوگیری از هک شدن توصیه می‌شود از شماره تلفن به جای ایمیل استفاده کنید. همچنین انتخاب یک رمز عبور قوی شامل ترکیبی از حروف بزرگ و کوچک، اعداد و نمادها ضروری است. فعال کردن تایید هویت دو مرحله‌ای با استفاده از اپلیکیشن‌هایی مانند Google Authenticator نیز لایه امنیتی دیگری به حساب شما اضافه کرده و نفوذ و پیج شما را سخت‌تر می‌کند.

پیشنهاد مطالعه : آموزش ادمینی

جمع‌بندی برگرداندن پیج اینستا

اگر دسترسی به حساب اینستاگرام خودتان را به دلایل مختلفی مانند فراموش کردن رمز عبور، غیرفعال شدن پیج یا حتی هک شدن آن از دست دادید، راهکارهای مختلفی پیش روی شما قرار دارد که در این مقاله از آموزش بازگردانی پیج اینستاگرام به آن‌ها پرداختیم. شما می‌توانید با استفاده از ایمیل، شماره تلفن یا حتی سایت بازگرداندن پیج اینستاگرام، اکانت خودتان را بازیابی کنید. با این حال در برخی شرایط پیچیده‌تر، ممکن است نیاز به تماس با پشتیبانی اینستاگرام باشد.

به یاد داشته باشید که پیشگیری همیشه بهتر از درمان است، پس با رعایت نکات امنیتی و قوانین پلتفرم، از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا