آموزش فروش در اینستاگرام

فروش در اینستاگرام: اولین قدم تا بیشترین فروش

شکی نیست که اینستاگرام غول دنیای شبکه‌های اجتماعی است. در واقع این پلتفرم بیش از 2 میلیارد کاربر فعال در سراسر جهان دارد؛ اما اینستاگرام فقط برای به اشتراک‌گذاری عکس‌های زیبا نیست و یک فرصت فوق‌العاده برای بازاریابی کسب‌وکارهاست. با وجود آمارهای زیر، آموزش فروش در اینستاگرام بیش از هر دوره‌ای اهمیت یافته است:

  • 90 درصد از کاربران اینستاگرام حداقل یک برند را دنبال می‌کنند.
  • 83 درصد از کاربران اینستاگرام برندها یا محصولات جدید را در این پلتفرم پیدا می‌کنند.
  • 80 درصد از کاربران می‌گویند که اینستاگرام به آن‌ها در تصمیم‌گیری برای خرید یک محصول یا خدمت کمک کرده است.

البته همه چیز برای افزایش فروش در اینستاگرام ایده‌آل نیست. زیرا این پلتفرم در سال 2016 الگوریتم خود را تغییر داد تا به جای ترتیب زمانی، پست‌ها را بر اساس محبوبیت در فیدها نمایش دهد؛ یعنی پست‌های دارای تعامل بالا به بالای صفحه می‌رسند و پست‌های با تعامل کم هرگز دیده نمی‌شوند. بنابراین بدون اطلاع از ترفندهای آموزش فروش اینترنتی در اینستاگرام شاید هیچ‌گاه در این شبکه اجتماعی دیده نشوید!

فهرست مطالب

آموزش فروش در اینستاگرام: از قدم صفر تا فروش اول

در این بخش به شما کمک می‌کنیم تا از صفر شروع کنید و با استراتژی‌های موثر در اینستاگرام به فروش موفق دست یابید.

شروع فروش در اینستاگرام: چه بفروشیم؟ کالاهای پرفروش در اینستاگرام

قبل از هر چیز باید تصمیم بگیرید که چه محصولی را می‌خواهید در اینستاگرام بفروشید. کالاهای زیر معمولا در اینستاگرام طرفداران زیادی دارند:

  • لباس و اکسسوری: از لباس‌های روزمره گرفته تا لباس‌های مجلسی، کیف و کفش و…
  • محصولات آرایشی و بهداشتی: محصولات آرایشی، عطر و ادکلن، لوازم آرایشی و محصولات مراقبت پوست و مو و…
  • محصولات دکوراسیون و لوازم خانگی: از گلدان‌ها و میزهای عسلی گرفته تا پرده‌ها و فرش‌ها و…
  • غذا و نوشیدنی: غذا و نوشیدنی‌های خاص مانند شکلات‌های ارگانیک، چای‌های گیاهی و…
  • محصولات دیجیتالی: فایل‌های آموزشی، طرح‌های گرافیکی، نرم‌افزارها و خدمات دیجیتال مارکتینگ

انتخاب محصول یا خدمات برای فروش در اینستاگرام به شرایط شما بستگی دارد. بهتر است به سراغ محصولاتی بروید که دانش یا تخصص خاصی درباره آن‌ها دارید و می‌توانید محتواهای درجه‌یک و جدید برای آن‌ها تولید کنید.

استاندارد کردن پیج اینستاگرام برای فروش

اولین قدم از آموزش فروش اینترنتی در اینستاگرام، راه‌اندازی پیج و بهینه‌سازی آن است. برای اینکه یک پیج فروشگاهی جذاب و استاندارد در اینستاگرام داشته باشید، نکات زیر را رعایت کنید:

  • انتخاب تصویر پروفایل: تصویر پروفایل اولین چیزی است که کاربران از برند شما می‌بینند، بنابراین باید حرفه‌ای و جذاب باشد. تصویر پروفایل شما باید نشان‌دهنده برندتان باشد، پس از لوگویی استفاده کنید که به‌خوبی قابل شناسایی باشد و در عین حال در ابعاد کوچک نیز وضوح خود را حفظ کند.
  • نوشتن بیوگرافی: در بخش بیوگرافی به طور خلاصه شرح کوتاهی از کسب‌وکار خود، نوع محصولاتی که ارائه می‌دهید و اطلاعات تماس‌تان را بنویسید. لحنی صمیمی و دعوت‌کننده داشته باشید و از کلمات کلیدی یا هشتگ‌های مرتبط با محصولات‌تان در بیو استفاده کنید.
  • اضافه کردن راه‌های تماس: حتما اطلاعات تماس‌تان مانند شماره تلفن، آدرس ایمیل و… را در بخش بیوگرافی یا هایلایت استوری درج کنید تا مشتریان بتوانند به راحتی با شما ارتباط برقرار کنند.
  • اضافه کردن لینک‌ها: در صورت داشتن وب‌سایت یا حتی کانال‌های فروش و پشتیبانی دیگر مانند تلگرام و واتساپ، لینک آن را در بخش بیوگرافی قرار دهید.
  • طراحی بخش هایلایت استوری: هایلایت استوری‌ها را به دسته‌بندی‌های مختلف مانند معرفی محصولات، نظرات مشتریان، نحوه خرید و… اختصاص دهید و از کاورهای جذاب و مرتبط برای هر دسته‌بندی استفاده کنید. مثلا اگر یک فروشگاه لباس دارید، می‌توانید بخش‌هایی مانند «محصولات موجود»، «تخفیف ویژه» و «نظرات مشتریان» را در هایلایت‌ها داشته باشید.

پیشنهاد مطالعه : آموزش راه اندازی فروشگاه در اینستاگرام

طراحی هویت بصری و تمپلیت انحصاری برای انتشار محتوا

اولین قدم برای جلب توجه مخاطبان و ایجاد تمایز با رقبا، طراحی یک هویت بصری جذاب و منحصربه‌فرد برای صفحه اینستاگرام‌تان است. هویت بصری شامل انتخاب رنگ‌های برند، نوع خاص عکاسی، استفاده از لوگو، پترن‌ها و طرح‌های گرافیکی مختص به برند و… در تصاویر و قالب‌های استوری و پست‌ها است.

  • در زمان طراحی و تولید محتوا، از رنگ‌هایی استفاده کنید که با هویت برند شما همخوانی دارند. این رنگ‌ها باید در تمام پست‌ها، استوری‌ها، و‌هایلایت‌ها یکسان باشند.
  • سبک عکاسی خود را مشخص کنید. برای مثال عکاسی با نور طبیعی، پس‌زمینه سفید، یا استفاده از فیلترهای خاص می‌تواند هویت بصری مشخصی ایجاد کند.
  • لوگوی برند خود را همیشه در تصاویر یا گوشه‌ای از پست‌ها قرار دهید تا هویت برند شما تقویت شود.

تهیه تصاویر باکیفیت و جذاب از محصول

تصاویر جذاب و باکیفیت از محصولات بسیار مهم هستند و مخاطبان باید بتوانند با دیدن تصاویر، جزئیات محصول را به خوبی ببینند و متقاعد شوند که محصول شما ارزش خرید دارد. برای تهیه تصاویر جذاب می‌توانید از نور مناسب، زاویه‌های متنوع و پس‌زمینه‌های خلاقانه استفاده کنید. همچنین استفاده از فیلتر‌ها و ویرایش‌های مناسب می‌تواند تصاویر شما را جذاب‌تر کند.

سعی کنید محصولات خود را در محیط واقعی و در حال استفاده نمایش دهید. این کار باعث می‌شود مشتریان تصور بهتری از کاربرد محصول داشته باشند.

نوشتن کپشن‌هایی که ترغیب‌کننده خرید باشد

در این بخش از راهنمای صفر تا صد فروش در اینستاگرام به کپشن‌نویسی می‌پردازیم. نوشتن کپشن‌های جذاب و ترغیب‌کننده می‌تواند تاثیر زیادی در فروش محصولات شما داشته باشد. در کپشن‌ها می‌توانید از جملات تاکیدی، کلمات کلیدی و ویژگی‌های برجسته محصول استفاده کنید تا مخاطبان را به خرید ترغیب کنید. همچنین می‌توانید از تکنیک‌های روانشناسی مانند ایجاد احساس فوریت و محدودیت زمانی برای خرید استفاده کنید.

از لحنی جذاب و متقاعد کننده استفاده کرده، با مخاطبان خود صحبت کنید و به آنها بگویید که چرا به محصول شما نیاز دارند. همچنین در کپشن به فالوورهایتان بگویید که چه کاری باید انجام دهند، مثلا از لینک موجود در بیو برای خرید محصول دیدن کنند. از ایموجی‌ها و هشتگ‌ها نیز استفاده کنید. ایموجی‌ها به جذاب‌تر شدن کپشن‌ها و هشتگ‌ها به افزایش دیده شدن پست‌هایتان کمک می‌کنند.

معرفی محصولات از زوایای مختلف در استوری‌ها

استوری‌های اینستاگرام فرصت خوبی برای معرفی محصولات از زوایای مختلف است. می‌توانید استوری‌های متنوعی از محصولات خود منتشر کنید که شامل ویژگی‌ها، نحوه استفاده و جزئیات دیگر باشد. این کار باعث می‌شود که مخاطبان شما اطلاعات کاملی از محصول داشته باشند و تصمیم‌گیری برای خرید برایشان آسان‌تر شود.

استفاده از CTA در استوری و کپشن‌ها

یکی از نکات مهم آموزش فروش اینترنتی در اینستاگرام، آشنایی با Call To Action یا به اختصار CTA است که به معنای «فراخوان به اقدام» شناخته می‌شود.

اولین قدم برای تبدیل فالوور به مشتری، ترغیب آنها به انجام یک اقدام است. به این منظور، باید از CTA به درستی در استوری‌ها و کپشن‌های خود استفاده کنید. CTA در واقع عبارتی کوتاه و واضح است که به مخاطب می‌گوید چه کاری باید انجام دهد؛ مثلا « خرید از طریق وب‌سایت» یا «برای اطلاعات بیشتر دایرکت دهید.»

برای استفاده از CTA نکات زیر را به خاطر داشته باشید:

  • از فعل‌های قدرتمند و دستوری استفاده کنید
  • CTA را در ابتدای کپشن یا استوری خود قرار دهید.
  • از ایموجی برای جلب توجه استفاده کنید.
  • به مخاطبان بگویید که با انجام CTA چه چیزی به دست خواهند آورد.
  • از CTA در استوری‌های تعاملی مانند نظرسنجی و سوالات استفاده کنید.

یک مثال از استفاده درست از CTA: «کیف‌‌های جدید ما تا آخر هفته 20 درصد تخفیف دارن. 😍 تا دیر نشده سفارش خودتون رو از طریق وب‌سایت ثبت کنید.»

استفاده درست از هشتگ‌ها

هشتگ‌ها یکی از ابزارهای کلیدی در اینستاگرام برای افزایش دیده شدن و رسیدن به مخاطبان جدید هستند. با استفاده از هشتگ‌های مرتبط با محصول، خدمات یا صنعت‌تان، می‌توانید در جستجوهای مرتبط ظاهر شوید و افرادی که به موضوع شما علاقه‌مند هستند را جذب کنید.

سعی کنید ترکیبی از هشتگ‌های محبوب و هشتگ‌های اختصاصی را استفاده کنید. از هشتگ‌های محبوب و پربازدید استفاده کنید، اما نه آنقدر که پست شما در میان انبوه محتوا گم شود. هشتگ‌های خاص برند خود را بسازید و آن‌ها را در کپشن و کامنت‌ها قرار دهید.

پیشنهاد مطالعه : آموزش هشتگ گذاری در اینستاگرام

استفاده از ریلز برای ورود به اکسپلور

ریلز (Reels) یکی از محبوب‌ترین ویژگی‌های جدید اینستاگرام است که فرصت عالی برای نمایش محصولات و خدمات به مخاطبان جدید را فراهم می‌کند. ویدیوهای کوتاه و جذاب ریلز می‌توانند در صفحه اکسپلور اینستاگرام نمایش داده شوند و به دیده شدن و افزایش فالوورها کمک کنند.

برای طراحی محتوای ویدیویی ریلزها سعی کنید محتوای خلاقانه و سرگرم‌کننده‌ای تولید کنید که مخاطبان را ترغیب به تعامل و اشتراک‌گذاری کند. برای این کار از ترندها و چالش‌های پرطرفدار ریلز استفاده کنید که متناسب با محصول یا خدمات شما باشد. با موسیقی و افکت‌های صوتی خلاقیت به خرج دهید و حتما در ریلز از CTA استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه : نحوه ساخت ریلز در اینستاگرام

طراحی تقویم محتوایی برای فعالیت مستمر و منظم

آموزش فروش در اینستاگرام بدون اشاره به تقویم محتوایی معنایی ندارد. برای موفقیت در فروش از طریق اینستاگرام، حضور منظم و فعالیت مداوم اهمیت زیادی دارد که با طراحی یک تقویم محتوایی می‌توانید محتوای خود را از قبل برنامه‌ریزی کرده و به طور منظم آن را منتشر کنید. این امر نه تنها باعث حفظ حضور شما در اینستاگرام می‌شود، بلکه به شما کمک می‌کند تا مخاطبان خود را درگیر نگه دارید و فرصت‌های فروش بیشتری را ایجاد کنید.

تقویم محتوایی به شما کمک می‌کند تا برنامه‌ریزی کنید که چه نوع محتوایی را در چه زمانی منتشر کنید. برای طراحی تقویم محتوایی نکات زیر را در نظر بگیرید:

  • اهداف خود را از اینستاگرام مشخص کنید.
  • مخاطبان خود را بشناسید.
  • انواع مختلف محتوای اینستاگرام را بشناسید.
  • برای هر پست یا استوری، یک هدف مشخص تعیین کنید.
  • از ابزارهای تقویم محتوایی استفاده کنید.

افزایش فروش در اینستاگرام

افزایش فروش در اینستاگرام با 15تکنیک و ترفند حرفه‌ای

فراموش نکنید صرفا داشتن یک صفحه در اینستاگرام به معنای فروش موفق نیست. برای تبدیل مخاطبان به مشتری، نیاز به یک استراتژی فروش منظم و خلاقانه دارید. حالا که با اصول اولیه فروش اینترنتی در اینستاگرام آشنا شدید، در این بخش به شما کمک می‌کنیم تا با روش‌های نوآورانه، فروش خود را در اینستاگرام به میزان قابل توجهی افزایش دهید.

1.عکاسی خلاقانه و حرفه‌ای شما را متمایز می‌کند

اینستاگرام یک پلتفرم بصری است و کیفیت بالای تصاویر، نقش بسزایی در جذب مخاطب دارد. برای اینکه از سایر رقبا متمایز شوید، بر روی عکاسی حرفه‌ای از محصولات یا خدمات خود سرمایه‌گذاری کنید. اگر بودجه کافی برای استخدام عکاس حرفه‌ای ندارید، تکنیک‌های نورپردازی، عکاسی با موبایل و ویرایش عکس را یاد بگیرید تا بتوانید کیفیت تصاویر خود را به میزان قابل توجهی ارتقا دهید.

برای عکاسی حرفه‌ای در اینستاگرام اطلاع از نکات زیر ضروری است:

  • نورپردازی مناسب: نورپردازی طبیعی، درخشش و جلوه خاصی به محصولات می‌بخشد. در صورت امکان، از نور طبیعی روز برای عکاسی استفاده کنید.
  • پس‌زمینه جذاب: پس‌زمینه ساده و خلوت باعث می‌شود تا تمرکز مخاطب بر روی محصول بیشتر شود. از رنگ‌ها و المان‌های بصری که با برند شما همخوانی دارند، در طراحی پس‌زمینه استفاده کنید.
  • ترکیب‌بندی اصولی: با رعایت اصول ترکیب‌بندی می‌توانید عکس‌های حرفه‌ای و چشم‌نوازی خلق کنید. قانون یک‌سوم، تقارن و استفاده از خطوط هدایت‌کننده از مهم‌ترین اصول ترکیب‌بندی به شمار می‌روند که باید با آن‌ها آشنا شوید.
  • ادیت حرفه‌ای: نرم‌افزارهای ویرایش عکس، ابزارهای قدرتمندی برای جبران نواقص احتمالی در عکاسی و افزایش جذابیت بصری تصاویر هستند. اما در ویرایش عکس زیاده‌روی نکنید تا حس طبیعی بودن تصویر حفظ شود.

2.توضیح محصولات باید دقیق باشد

اگر به دنبال راهی برای افزایش فروش در اینستاگرام هستید، بخش توضیح محصولات خود را جدی بگیرید. ارائه توضیحات دقیق و کامل در مورد محصولات، به جلب اعتماد مشتری و افزایش نرخ تبدیل کمک می‌کند. در بخش کپشن هر پست به اندازه کافی فضایی دارید تا مشخصات کلیدی محصول مانند جنس، سایز، رنگ، نحوه استفاده و مزایای آن را به طور واضح بنویسید.

در انتهای توضیحات محصول، با عباراتی مانند «برای سفارش محصول دایرکت دهید» یا «لینک خرید در بیو»، مخاطب را به انجام یک اقدام مشخص ترغیب کنید.

3.با نمایش پشت صحنه کسب‌وکار با مخاطبان صمیمی‌تر شوید

مردم عاشق دیدن پشت صحنه فعالیت‌های کسب‌وکار هستند و اشتراک‌گذاری تصاویر و ویدیوهای پشت صحنه به شما این امکان را می‌دهد تا با مخاطبان خود صمیمی‌تر شوید و اعتماد آنها را جلب کنید.

این نوع محتوا، شفافیت و صداقت را به نمایش می‌گذارد که برای ساخت یک برند موفق ضروری است. از پروسه تولید یا ارائه خدمات گرفته تا معرفی اعضای تیم یا پشت صحنه یک رویداد، همه‌ی این‌ها فرصت‌هایی هستند که شما را از رقبا متمایز می‌کنند.

به مخاطبان خود اجازه دهید تا چهره واقعی برند شما را ببینند تا فضایی صمیمی‌تر و قابل اعتمادتر را تجربه کنند. مثلا معرفی اعضای تیم باعث می‌شود مخاطبان با افرادی که پشت صحنه فعالیت می‌کنند آشنا شوند و حس واقعی‌تری نسبت به برند شما پیدا کنند.

4.دایرکت مارکتینگ ارتباط شما را با مشتریان قوی‌تر می‌کند

اینستاگرام یک کانال ارتباطی دوطرفه‌ی قدرتمند است. با استفاده از دایرکت مارکتینگ می‌توانید به طور مستقیم با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید، پیام‌های شخصی ارسال کنید، پاسخ سوالات آنها را بدهید و راهنمایی‌های لازم را ارائه دهید. این نوع ارتباط فرصتی بی‌نظیر برای تقویت روابط با مشتریان و افزایش وفاداری آن‌هاست.

علاوه بر این با دایرکت مارکتینگ می‌توانید بازخوردهای مستقیم دریافت کرده و محصولات و خدمات خود را بر اساس نیازهای واقعی مشتریان بهبود ببخشید.

  • از دایرکت مارکتینگ برای معرفی محصولات جدید یا کمپین‌های تبلیغاتی ویژه استفاده کنید.
  • به مشتریانی که برای اولین بار از شما خرید می‌کنند، پیام خوش‌آمدگویی و کد تخفیف ارسال کنید.
  • برای مشتریان وفادار خود، پیشنهادات اختصاصی و تخفیفات ویژه در نظر بگیرید تا وفاداری آن‌ها را نسبت به برند خود حفظ کنید.پ

9.کامنت مارکتینگ را فراموش نکنید!

کامنت مارکتینگ یکی از کلیدی‌ترین نکات صفر تا صد فروش در اینستاگرام است. شما باید پست‌های دیگران را لایک کرده و برای آن‌ها کامنت بگذارید تا حضور خود را در جامعه مجازی نمایش دهید. این کار افزایش دنبال‌کنندگان و افزایش فروش در اینستاگرام را به دنبال خواهد داشت.

علاوه بر این به نظرات و سوالات مخاطبان خود در بخش کامنت‌ها به سرعت پاسخ دهید. تعامل با مخاطبان، حس وفاداری به برند شما را در آن‌ها ایجاد می‌کند.

برای کامنت مارکتینگ موثر، هیچ‌وقت کامنت‌های از پیش آماده را به کار نبرید؛ همیشه کامنت‌های شخصی بگذارید تا مخاطب احساس کند با یک فرد واقعی صحبت می‌کند. همچنین به ارتباط با کاربرانی که احتمال می‌رود مشتری بالقوه شما باشند، اهمیت بیشتری بدهید.

10.فرآیند خرید باید ساده باشد

حتی اگر اینستاگرام شما فوق‌العاده جذاب باشد، اما فرآیند خرید از طریق آن دشوار و پیچیده باشد، مشتریان بالقوه از شما فاصله می‌گیرند. برای داشتن یک فروش موفق در اینستاگرام، لازم است فرآیند سفارش و خرید را تا حد امکان ساده کنید. منظور از ساده کردن این است که بین تصمیم به خرید مشتری بالقوه تا نهایی کردن خرید، مراحل کاملا ساده و زمان کوتاهی وجود داشته باشد.

برای رسیدن به این هدف، بهترین راه این است که یک وب‌سایت برای برند خود داشته باشید و لینک آن را در بیو اینستاگرام‌تان قرار دهید. مشتریان از طریق لینک بیو به وب‌سایت شما هدایت شده و می‌توانند آسان‌تر خرید کنند. البته فرآیند خرید ساده باید در ساختار وب‌سایت شما نیز رعایت شده باشد.

11.وجه تمایز خودتان نسبت به رقبا را پیدا کنید

در بازار پر رقابت امروز برای فروش بیشتر در اینستاگرام باید نقاط قوت و وجوه تمایز خود را نسبت به رقبا پیدا کنید.

  1. آیا محصولات شما منحصربه‌فرد هستند؟
  2. آیا بسته‌بندی متمایزی دارند؟
  3. آیا خدماتی ارائه می‌دهید که سایر رقبا ندارند؟

تمرکز بر روی این موارد و بازاریابی نقاط قوت خود، مشتریان را به سمت برند شما جذب خواهد کرد. همچنین گاهی اوقات محدود کردن محصولات نیز می‌تواند مزیت رقابتی ایجاد کند. فراموش نکنید که روی نقاط قوت خود مانند کیفیت بالا، خدمات پس از فروش عالی، قیمت مناسب یا داستان خاص برندتان تمرکز کنید.

12.از UGC کمک بگیرید

محتوای تولیدشده توسط کاربر که به آن  UGC (User Generate Content) می‌گویند، روشی قدرتمند برای جلب اعتماد مخاطبان جدید است. مشتریان را تشویق کنید تا از محصولات شما عکس و ویدیو بگیرند و آن‌ها را با هشتگ برند شما به اشتراک بگذارند.

همچنین می‌توانید مسابقه‌هایی برگزار کرده و از کاربران بخواهید تجربه خود را با محصولات شما به اشتراک بگذارند یا با اشتراک گذاشتن یک پست خاص از صفحه‌ی شما در مسابقه شرکت کنند. به اشتراک گذاشتن نظرات مثبت مشتریان نیز می‌تواند تاثیر بسزایی در تصمیم‌گیری خریداران بالقوه داشته باشد.

13.کمپین‌های فروش با هدف مشخص طراحی کنید

یکی از ترفندهای مهم آموزش فروش اینترنتی در اینستاگرام و بالا بردن میزان فروش، داشتن یک هدف مشخص است. صرفا حضور در این پلتفرم و انتشار محتوا کافی نیست و باید بدانید که به دنبال چه چیزی هستید؟

آیا می‌خواهید آگاهی از برند خود را افزایش دهید یا قصد دارید فروش مستقیم محصولات‌تان را از طریق اینستاگرام انجام دهید؟ تعیین هدف به شما کمک می‌کند تا استراتژی محتوا، تبلیغات و سایر فعالیت‌های خود را در جهت درستی هدایت کنید.

پس از تعیین هدف، نوبت به طراحی کمپین‌های فروش هدفمند می‌رسد. کمپین‌های فروش شامل مجموعه‌ای از فعالیت‌های هماهنگ برای دستیابی به اهداف مشخص است. برای مثال اگر هدف شما افزایش فروش محصول جدیدتان است، کمپین شما می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • ایجاد محتوای تبلیغاتی جذاب که ویژگی‌ها و مزایای محصول را به نمایش بگذارد
  • برگزاری مسابقه و هدیه برای جلب توجه مخاطبان به محصول جدید
  • همکاری با اینفلوئنسرهای مرتبط برای معرفی محصول به دنبال‌کنندگان آن‌ها
  • ارائه تخفیف‌ و پیشنهادهای ویژه برای ترغیب کاربران به خرید

پیشنهاد مطالعه : کمپین فروش در اینستاگرام

14.مسابقه برگزار کنید و از محصولات خود جایزه بدهید

برگزاری مسابقات در اینستاگرام روشی موثر برای جذب مخاطبان جدید و افزایش تعامل با فالوورهای فعلی است. با برگزاری مسابقه و در نظر گرفتن محصولات خود به عنوان جایزه می‌توانید به طور همزمان برند خود را تبلیغ کرده و فروش خود را افزایش دهید.

برای برگزاری یک مسابقه موفق در اینستاگرام نکات زیر را رعایت کنید:

  • قوانین شرکت در مسابقه را به صورت شفاف و واضح در پست مسابقه خود ذکر کنید. این قوانین باید شامل مواردی مانند نحوه شرکت، مهلت شرکت و نحوه انتخاب برنده باشد.
  • جایزه مسابقه باید به گونه‌ای انتخاب شود که برای مخاطبان شما جذاب بوده و آن‌ها را به شرکت در مسابقه ترغیب کند. محصول جدید، ست محصولات پرفروش یا کالای مرتبط با حوزه کاری شما می‌توانند گزینه‌های مناسبی باشند.
  • از مخاطبان بخواهید برای شرکت در مسابقه، پست شما را لایک کرده، دوستان خود را تگ کنند و از هشتگ اختصاصی مسابقه استفاده نمایند. این کار به دیده شدن بیشتر مسابقه و جذب مخاطبان جدید کمک می‌کند.

15.داستان‌سرایی در استوری‌ها معجزه می‌کند!

استوری‌های اینستاگرام فرصتی عالی برای برقراری ارتباطی صمیمی‌تر با مخاطبان و به نمایش گذاشتن پشت صحنه کسب‌وکارتان است و باید با داستان‌سرایی در استوری‌ها آشنا باشید تا فروش شما چندین برابر شود.

داستان‌سرایی در استوری اینستاگرام مانند تکمیل کردن یک پازل است که هر قطعه از آن را در یک استوری قرار می‌دهید و با پایان یافتن رشته استوری‌ها، محتوای ارزشمند شما تکمیل می‌شود و در این بین برند خودتان را نیز معرفی کرده و اشتیاقی برای خرید در مخاطبان ایجاد کرده‌اید.

با طرح سوالات چالش‌برانگیز یا به اشتراک گذاشتن تیزرهای کوتاه، کنجکاوی مخاطبان را برانگیخته و آن‌ها را ترغیب کنید تا استوری‌های بعدی شما را دنبال کنند. استیکرهای پرسش و پاسخ، نظرسنجی و اسلایدهای قابل کلیک نیز جذابیت داستان‌سرایی شما را بیشتر کرده و تعامل با مخاطبان را افزایش می‌دهند.

جمع‌بندی : افزایش فروش در اینستاگرام

فروش از طریق اینستاگرام، یک فرایند مستمر است که به تلاش و پشتکار نیاز دارد. با صبر و حوصله، خلاقیت و تعهد به ارائه خدمات با کیفیت می‌توانید در این مسیر به موفقیت دست یابید و به برند خود رونق ببخشید. در این بخش صفر تا صد فروش در اینستاگرام و تمام نکات و ترفندهای کلیدی برای افزایش فروش را در اختیار شما قرار دادیم. به یاد داشته باشید که فالوورها به مشتری تبدیل نمی‌شوند مگر اینکه به آن‌ها دلیلی برای خرید بدهید!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا