بازیابی رمز اینستاگرام

10 روش بازیابی رمز اینستاگرام

فراموش كردن رمز اينستا یکی از مشکلات رایج کاربران این شبکه اجتماعی است که این مسئله می‌تواند دسترسی به اکانت را مسدود کرده و باعث ایجاد ناراحتی و نگرانی شود. اما خوشبختانه روش‌های مختلفی برای بازیابی رمز اینستاگرام وجود دارد که با کمک آن‌ها می‌توانید رمز عبور را تغییر داده و بازیابی کنید. اگر می‌خواهید بدانید در زمان فراموشی رمز اینستا چه باید کنید و لینک بازیابی رمز اینستاگرام به کجا ارسال می‌شود در این مقاله همراه ما باشید تا شما را با 10 روش بازیابی رمز عبور اینستا آشنا کنیم.

10 روش بازیابی رمز اینستاگرام

در زمان فراموش كردن رمز اينستا، روش‌های مختلفی پیش روی شما قرار دارد که می‌توانید با آن رمز اکانت خود را بازیابی کنید. در این بخش به توضیح 10 روش بازیابی رمز عبور اینستا می‌پردازیم که این روش‌ها از بازیابی رمز اینستاگرام از طریق پیامک تا بازیابی با فیسبوک و ایمیل متنوع هستند و هر کدام مراحل خاص خودشان را دارند.

توجه داشته باشید که ممکن است برخی از این گزینه‌ها را در زمان فراموشی رمز اینستا خود نبینید؛ در واقع این روش‌ها با توجه به اینکه چه اطلاعاتی را در اکانت اینستاگرام خود وارد کرده‌اید، متغیر خواهند بود. به عنوان مثال اگر اکانت خودتان را فقط با ایمیل ساخته باشید و شماره تلفن یا حساب فیسبوک را به آن وصل نکرده باشید، صرفا لینک بازیابی رمز به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

قبل از آن‌که روش بازیابی موردنظرتان را انتخاب کنید، در زمان ورود به اینستاگرام باید روی گزینه «Forgot password?» بزنید و در در کادر صفحه بعدی، یکی از این موارد را وارد کنید:

  • نام کاربری (username)
  • شماره تلفن
  • ایمیل

اگر اطلاعات وارد شده درست باشد، با زدن روی دکمه Continue، روش‌های بازیابی رمز مخصوص اکانت شما نمایش داده خواهند شد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

1. بازیابی رمز عبور اینستاگرام با دستگاه آشنا (Devices where you logged in)

یکی از ساده‌ترین روش‌های بازیابی رمز اینستاگرام استفاده از دستگاه‌ یا دستگاه‌هایی است در حال حاضر با آن‌ها وارد اکانت خود شده‌اید. به عنوان مثال اگر روی لپ‌تاپ خود وارد حساب اینستاگرام‌تان شده باشید و روی گوشی موبایل از حساب خارج شده و رمز را فراموش کرده‌اید، می‌توانید از لپ‌تاپ خود کمک بگیرید.

در این روش اینستاگرام با تشخیص دستگاه آشنا، امکان بازیابی رمز را بدون نیاز به لینک بازیابی فراهم می‌کند و صرفا یک اعلان (نوتیفیکیشن) حاوی کد تاییدیه به دستگاه آشنا می‌فرستد. برای این کار کافی‌ست مراحل زیر را دنبال کنید:

  • در زمان ورود به اکانت اینستاگرام روی گزینه «Forgot password?» بزنید و در در کادر صفحه بعدی، نام کاربری خود را وارد کنید.
  • از بین گزینه‌های بازیابی موجود، گزینه «Get code via instagram notification» را انتخاب کرده و روی دکمه Continue بزنید.
  • کد تاییدیه که به صورت نوتیفیکیشن در دستگاه دوم ظاهر می‌شود را وارد کادر Confirm your account کرده و روی دکمه Continue بزنید تا بازیابی رمز عبور شما انجام شود.

بازیابی رمز اینستا از طریق دستگاه لاگین شده

2.بازیابی رمز اینستاگرام از طریق ایمیل

یکی از رایج‌ترین روش‌های بازیابی رمز در زمان فراموشی رمز اینستا، استفاده از ایمیل است. بیشتر اکانت‌ها در این شبکه اجتماعی با ایمیل ساخته می‌شوند و اگر به ایمیل خود دسترسی داشته باشید، در کمتر از چند دقیقه می‌توانید رمز خود را بازیابی کرده و تغییر دهید.

برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

  • در زمان ورود به اکانت اینستاگرام روی گزینه «Forgot password?» بزنید و در در کادر صفحه بعدی، نام کاربری خود را وارد کنید.
  • از بین گزینه‌های بازیابی موجود، گزینه «Get code or link via email» را انتخاب کرده و روی دکمه Continue بزنید.
  • کد تاییدیه یا لینک بازیابی رمز اینستاگرام به ایمیل شما ارسال می‌شود که می‌توانید کد را وارد کادر Confirm your account اینستاگرام کرده و روی دکمه Continue بزنید تا بازیابی رمز عبور شما انجام شود. همچنین با زدن روی لینک بازیابی، به صورت مستقیم برای تغییر و بازیابی رمز هدایت می‌شوید.
  • بازیابی رمز اینستاگرام از طریق ایمیل

3.بازیابی رمز اینستاگرام از طریق پیامک (SMS)

اگر در زمان ساخت پیج اینستاگرام از شماره تلفن خود استفاده کردید، می‌توانید رمز عبور خود را با SMS بازیابی کنید. بازیابی رمز اینستاگرام از طریق پیامک مراحل ساده‌ای دارد؛ کافی‌ست آن‌ها را به شکل زیر دنبال کنید:

  • در زمان ورود به اکانت اینستاگرام روی گزینه «Forgot password?» بزنید و در در کادر صفحه بعدی، نام کاربری خود را وارد کنید.
  • از بین گزینه‌های بازیابی موجود، گزینه «Get code or link via SMS» را انتخاب کرده و روی دکمه Continue بزنید.
  • کد تاییدیه یا لینک بازیابی رمز به شماره تلفن شما ارسال می‌شود که می‌توانید کد را وارد کادر Confirm your account اینستاگرام کرده و روی دکمه Continue بزنید تا بازیابی رمز عبور شما انجام شود. همچنین با زدن روی لینک بازیابی، به صورت مستقیم برای تغییر و بازیابی رمز هدایت می‌شوید.

نکته: این روش ممکن است به دلیل تحریم‌ها به درستی کار نکند؛ اگر اینستاگرام شماره تلفن شما را شناسایی نکرد، یک بار دیگر آن را با کد 98 در ابتدای شماره، وارد کنید.

بازیابی رمز اینستاگرام از طریق پیامک

4.بازیابی رمز اینستا با شماره واتساپ (WhatsApp)

بازیابی رمز با واتساپ در زمان فراموش كردن رمز اينستا، تفاوت خاصی با روش پیامک ندارد؛ در این روش کد یا لینک بازیابی به جای آن‌که به شماره تلفن شما SMS شود، در قالب یک پیام در واتساپ برای شما ارسال خواهد شد.

البته این روش صرفا برای اکانت‌های Business که در بخش اطلاعات تماس خود شماره واتساپ وارده کرده‌اند، کار می‌کند. برای بازیابی رمز با این روش مراحل زیر را دنبال کنید:

  • در زمان ورود به اکانت اینستاگرام روی گزینه «Forgot password?» بزنید و در در کادر صفحه بعدی، نام کاربری خود را وارد کنید.
  • از بین گزینه‌های بازیابی موجود، گزینه «Get code or link via WhatsApp» را انتخاب کرده و روی دکمه Continue بزنید.
  • کد تاییدیه یا لینک بازیابی رمز اینستاگرام به شماره واتساپ شما ارسال می‌شود که می‌توانید کد را وارد کادر Confirm your account اینستاگرام کرده و روی دکمه Continue بزنید تا بازیابی رمز عبور شما انجام شود. همچنین با زدن روی لینک بازیابی، به صورت مستقیم برای تغییر و بازیابی رمز هدایت می‌شوید.

بازیابی رمز اینستاگرام از طریق واتساپ

5.بازیابی رمز عبور اینستاگرام از طریق تماس تلفنی (Phone call)

یکی دیگر از روش‌هایی که در زمان فراموش كردن رمز اينستا می‌توانید برای بازیابی استفاده کنید، تماس تلفنی است. بدیهی است این روش نیز تنها در صورتی که شماره تلفن خود را وارد اکانت کرده باشید، جواب می‌دهد. در این روش اینستاگرام به جای آن‌که کد یا لینک بازیابی رمز برای شما ارسال کند، صرفا یک تماس تلفنی با شماره شما می‌گیرد و از این طریق هویت شما را برای بازیابی رمز تایید خواهد کرد.

بهتر است سیمکارت مربوط به شماره تلفن روی همان گوشی باشد که می‌خواهید با آن بازیابی رمز عبور را انجام دهید. نیازی نیست به این تماس تلفنی پاسخ دهید یا با کسی حرف بزنید.

برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

  • در زمان ورود به اکانت اینستاگرام روی گزینه «Forgot password?» بزنید و در در کادر صفحه بعدی، نام کاربری خود را وارد کنید.
  • از بین گزینه‌های بازیابی موجود، گزینه «Confirm via phone call» را انتخاب کرده و روی دکمه Continue بزنید.
  • در صفحه بعد اینستاگرام برای تایید هویت از شما می‌خواهد اجازه دسترسی به لیست تماس‌ها را بدهید تا مطمئن شود شماره تلفن شما این تماس را دریافت کرده است. بعد از اجازه دسترسی، روی دکمه Continue بزنید.
  • حالا باید منتظر تماس اینستاگرام باشید. گوشی شما فقط یک بار در زمان کوتاهی زنگ می‌خورد و سپس تماس به صورت خودکار قطع می‌شود. در صورت دریافت این تماس، امکان بازیابی رمز عبور خود را خواهید داشت.

بازیابی رمز اینستاگرام از طریق تماس تلفنی

6.بازیابی رمز اینستا با اکانت فیسبوک (Facebook)

بازیابی رمز اینستاگرام از طریق اکانت فیسبوک کاملا ساده و سریع است؛ کافی‌ست اکانت فیسبوک خودتان را به پیج اینستاگرام متصل کرده باشید و در زمان فراموشی رمز اینستا، به جای انتخاب روش‌های مختلف بازیابی، ورود از طریق فیسبوک را انتخاب کنید.

برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

  • در زمان ورود به اکانت اینستاگرام روی گزینه «Forgot password?» بزنید.
  • در صفحه بعد به جای وارد کردن نام کاربری در کادر، روی گزینه «Log in with Facebook» بزنید.
  • اگر قبلا وارد اکانت فیسبوک خود شده باشید، اکانت شما نمایش داده می‌شود و با زدن روی دکمه Continue، وارد پیج اینستاگرام خود خواهید شد. در غیر این صورت کافی‌ست اطلاعات اکانت فیسبوک خود را وارد کرده و منتظر ظاهر شدن دکمه Continue باشید.

پیشنهاد مطالعه : تغییر رمز اینستاگرام بدون داشتن رمز قبلی

بازیابی رمز اینستاگرام از طریق فیسبوک

7.بازیابی رمز اینستاگرام از طریق گوگل در اندروید و آیفون (Google Password Manager)

اگر قبلا از طریق مرورگر به اینستاگرام وارد شده یا در زمان ورود از طریق اپلیکیشن به گوگل اجازه‌ی ذخیره پسورد خود را داده باشید، می‌توانید به کمک گوگل، رمز عبور اکانت اینستا خود را پیدا کنید.

دسترسی به رمزها از طریق بخش Google Password Manager امکان‌پذیر است که این بخش در گوشی‌های اندرویدی و آیفون در جاهای مختلفی قرار می‌گیرد. در ادامه نحوه دسترسی به این بخش در هر دو دستگاه اندروید و آیفون را بررسی می‌کنیم. علاوه بر این روی مرورگر هر دستگاهی می‌توانید به سادگی به این بخش برسید.

بازیابی رمز اینستاگرام از طریق گوگل در اندروید

برای دسترسی به رمزهای ذخیره‌شده گوگل در گوشی‌های اندروید، باید به تنظیمات رفته و وارد بخش گوگل شوید. سپس بخش مدیریت حساب گوگل (Manage your Google Account) را انتخاب کرده و در بخش بعدی، تب امنیت (Security) را انتخاب کنید.

در این بخش گزینه‌ای با عنوان مدیریت رمز عبور (Password Manager) خواهید یافت که باید روی آن بزنید. در بخش مدیریت رمزها، تمامی رمزهای مربوط به برنامه‌ها و سایت‌های مختلف که وارد کرده‌اید، ذخیره شده‌اند.

حالا کافی‌ست در کادر جستجوی بالای این بخش عبارت Instagram را بزنید و اگر آن را در لیست مشاهده می‌کنید، روی آن ضربه بزنید. با این کار لازم است هویت خود را با اثر انگشت تایید کنید تا رمز عبور مربوط به اکانت اینستا خود را ببینید.

بازیابی رمز اینستاگرام از طریق گوگل

بازیابی رمز اینستاگرام از طریق گوگل در آیفون

در گوشی‌های آیفون برای دسترسی به بخش مدیریت رمزهای گوگل، ابتدا باید وارد تنظیمات گوشی شده و گزینه Passwords & Accounts را انتخاب کنید. سپس به بخش Website & App Passwords بروید و از احراز هویت برای دسترسی به پسوردهای ذخیره شده استفاده کنید.

در این بخش به رمزهای ذخیره شده توسط گوگل در گوشی خود دسترسی دارید. حالا کافی‌ست با استفاده از قسمت جستجو، رمز عبور اینستاگرام خود را پیدا کنید.

8.بازیابی رمز عبور اینستا از طریق سایت اینستاگرام

اگر از لپ‌تاپ، کامپیوتر یا حتی مرورگر گوشی موبایل خود برای ورود به اینستاگرام استفاده می‌کنید، امکان بازیابی رمز برای شما وجود دارد. اما در این روش نمی‌توانید انتخاب کنید لینک بازیابی رمز اینستاگرام به کجا ارسال شود.

در این روش اولویت ارسال لینک بازیابی با ایمیل است و اگر اکانت شما ایمیل داشته باشد، اینستاگرام به صورت خودکار کد تایید و لینک بازیابی رمز را برای شما ایمیل می‌کند. اما اگر اکانت خودتان را فقط با شماره تلفن ساخته باشید، لینک بازیابی برای شما پیامک خواهد شد.

برای استفاده از این روش، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • آدرس رسمی وب‌سایت اینستاگرام را در مرورگر خود وارد کنید: https://www.instagram.com
  • به جای ورود به اکانت اینستاگرام، روی گزینه «Forgot password?» بزنید.
  • در صفحه بعد فقط یکی از این 3 مورد را در کادر وارد کنید: نام کاربری، ایمیل یا شماره تلفن
  • حالا روی دکمه «Send login link» کلیک کنید تا لینک بازیابی برای شما ارسال شود.
  • در این مرحله اینستاگرام به شما می‌گوید که لینک را به ایمیل یا شماره تلفن‌تان ارسال کرده است و از طریق کلیک روی لینک بازیابی، به صفحه تغییر رمز عبور هدایت شوید و می‌توانید وارد اکانت خود شوید.

بازیابی رمز اینستاگرام از طریق سایت

9.بازیابی و تغییر رمز اینستاگرام در زمان دسترسی به اکانت (Accounts Center)

اگر از اکانت اینستا خود خارج نشده‌اید اما رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید، نگران نباشید. از طریق تنظیمات داخلی اپلیکیشن نیز می‌توانید تغییر و بازیابی رمز اینستاگرام را انجام دهید. در زمان فراموش كردن رمز اينستا بهتر است این کار هرچه سریع‌تر انجام دهید تا درگیر مشکلات پردردسر در زمان تغییر دستگاه خود نشوید.

برای این کار کافی‌ست مراحل زیر را دنبال کنید:

  • در اینستاگرام وارد بخش پروفایل شده و روی آیکن منو در بالا و سمت راست (در نسخه‌های فارسی سمت چپ) صفحه ضربه بزنید.
  • وارد Accounts Center شوید.
  • ابتدا بهتر است از طریق بخش Personal details و Contact info در این بخش، از درست بودن ایمیل و شماره تلفن خود مطمئن شوید.
  • حالا دوباره به Accounts Center برگردید و گزینه Password and security را انتخاب کنید.
  • در بخش بعدی باید گزینه Change password را بزنید و سپس اکانت موردنظرتان را انتخاب کنید.
  • حالا به صفحه‌ای می‌رسید که باید رمز عبور فعلی را در اولین کادر تایپ کنید و در 2 کادر بعدی، رمز عبور جدید را وارد کنید. اما اگر رمز را فراموش کردید روی گزینه «Forgot password?» در پایین کادر سوم ضربه بزنید تا لینک بازیابی رمز عبور را دریافت کنید.

پیشنهاد مطالعه : بالا بردن امنیت پیج اینستاگرام

بازیابی رمز اینستا از طریق اکانت سنتر

10.بازیابی پسورد اینستاگرام بدون ایمیل و شماره تلفن

گاهی در زمان فراموشی رمز اینستا ممکن است به ایمیل یا شماره تلفنی که برای اکانت خود تنظیم کرده‌اید دسترسی نداشته باشید یا اصلا فراموش کرده باشید کدام ایمیل یا شماره تلفن را وارد اکانت اینستا خود کرده‌اید. در این شرایط، باز هم امکان بازیابی رمز اینستاگرام و اکانت خود را دارید. اما توجه داشته باشید که اینستاگرام به شما اجازه دسترسی به حساب را تنها در صورتی می‌دهد که اثبات کنید صاحب اصلی اکانت هستید.

برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

  • در زمان ورود به اکانت اینستاگرام روی گزینه «Forgot password?» بزنید و در در کادر صفحه بعدی، نام کاربری خود را وارد کنید.
  • حالا به جای انتخاب گزینه‌های موجود، روی عبارت «No longer have access to these?» در پایین گزینه‌ها ضربه بزنید.
  • در مرحله بعد اینستاگرام دوباره گزینه‌های بازیابی رمز را برای شما لیست کرده و بخشی از اطلاعات ایمیل و شماره تلفن را به شما نشان می‌دهد تا شاید امکان بازیابی از طریق این روش‌ها را داشته باشید. اما اگر به ایمیل و شماره تلفن دسترسی ندارید، روی عبارت «Try another way» در پایین صفحه ضربه بزنید.
  • در صفحه بعدی باید مشخص کنید که چرا امکان ورود به اکانت خود را ندارید. گزینه‌های مختلفی برای شما تعریف شده‌اند که گزینه اول و دوم در این شرایط انتخاب بهتری است. بعد از انتخاب، روی دکمه Next بزنید.
  • در مرحله بعد اینستاگرام از شما می‌خواهد هویت خود را تایید کنید که این کار با سلفی گرفتن انجام می‌شود. اگر با سلفی گرفتن موافق هستید، گزینه «Yes, take a selfie video to confirm my account» را انتخاب کرده و روی Next بزنید.
  • حالا لازم است یک آدرس ایمیل جدید وارد کرده و کد تاییدیه‌ای که به آن ارسال می‌شود را وارد کنید.
  • در این مرحله باید از خودتان یک ویدیوی سلفی بگیرید. سر شما باید در محدوده مشخص شده توسط اینستاگرام قرار بگیرد و آن را با توجه به دستور برنامه، به جهات مختلف بالا، چپ، راست و پایین بچرخانید.
  • بعد از آپلود ویدیو سلفی در سرورهای اینستاگرام، پیغامی نمایش داده می‌شود که می‌گوید شناسایی هویت شما در دست بررسی است و این فرآیند بین 48 تا 72 ساعت کاری زمان می‌برد. اگر هویت‌تان تایید شود، لینک بازیابی اکانت به ایمیل جدید شما ارسال خواهد شد.

بازیابی رمز اینستا بدون دسترسی به موبایل و ایمیل

جمع‌بندی : بازیابی رمز اینستاگرام

فراموشی رمز اینستا نباید باعث نگرانی‌تان شود، چون روش‌های مختلفی برای بازیابی رمز اینستاگرام وجود دارد. با استفاده از روش‌های متنوعی که این مقاله ارائه کردیم، می‌توانید به سرعت دسترسی خود به اکانت‌تان را بازیابی کنید. اما مهم است که همیشه اطلاعات تماس (ایمیل و شماره تلفن) خود را به‌روز نگه دارید تا در صورت نیاز به بازیابی رمز، با مشکل مواجه نشوید. همچنین استفاده از برنامه‌های مدیریت‌کننده رمز عبور مانند گوگل می‌تواند به جلوگیری از این مشکل در آینده کمک کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا